joi, 14 martie 2013

Bautura ayurvedica energizanta cu migdale/caju



Despre ayurveda v-am mai scris acum ceva timp in urama, darin ultimul timp am citit si studiat mult dere aceasta.
AYURVEDA este stiinta indiana despre vindecarea trupului, a sufletului si a spiritului.
In cateva cuvinte ayurveda este o stiinta de vindecare a omului provenita din india ce are ca scop echilibrul care trebuie sa existe intre trup, suflet, spirit si lumea inconjuratoare.
Am inceput sa citesc despre aceasta stiinta pentru ca implica o alimentatie sanatoasa si astfel am descoperit o gramada de retete sanatoase, gustoase si noi.
De luni intru in post asa ca veti gasi aici pe blog o sumedenie de retete si sfaturi culinare.
Dar sa va scriu cateva randuri despre aceasta bautura ayurvedica.
Ea echilibreaza intreaga structura, da pofta de viata si rezistenta psihica la stres si tracasarile vietii moderne. Este minunata atat pentru copii cat si pentru batrani
Este o bautura care poate fi consumata oricand in timpul anului. In principal, ea se recomanda a fi bauta dimineata, pe stomacul gol, insa o puteti servi oricand in timpul zilei daca va simtiti obositi si fara energie fizica sau mentala. Important e sa fie consumata pe stomacul gol ca sa profitati la maxim de efectele ei bune.
Ingrediente:
-1/2 cana de caju inmuiat peste noapte
-o banana
- o lingurita de polen crud
- miere ( eu am folosit de rapita)
Se mixeaza la blander cu 200ml de apa si gata.




Alta varianta ar fi cu migdale:

-1/2 cana de migdale inmuiate peste noapte si curatate de coaja
-2-3 buc. de smochine uscate si inmuiate peste noapte
- o banana
-250 ml apa
Se foloseste si apa in care au stat smochinele la inmuiat.
Se amesteca totul la blander si gata.
Aceste doua bauturi sunt o varinta sanatoasa de mic dejun.
Va promit ca nu mai aveti nevoie de nicio vitamina. Veti avea energie intrega zi.
Pofta buna!