luni, 24 septembrie 2012

Untul de murumuru




- miracol pentru parul deteriorat

Probabil ca v-ati obisnuit deja sa cititi diversele mele experimente pentru ten sau pentru par din ingrediente naturale. Indraznesc sa experimentez retete simple, combinatii de unturi si uleiuri imbunatatite cu vitamine, dar cand vine vorba de demachiante, creme sau sampoane inca nu indraznesc sa mi le fac singura si apelez la produsele bio pe care le gasesc AICI.

Acum catva timp va scriam despre o masca cu unt de murumuru, dar sa zicem ca pe atunci nu eram asa de informata si nu experimentasem destul acest unt. Acum sunt deja la a doua doza de unt de la Akoma 60g si il folosesc cat pot de mult si in diverse combinatii.
Ceea ce va pot spune in primul rand despre el, din experienta proprie, este ca nu am intalnit un ulei sau balsam pentru varfuri mai bun decat acesta. Deci, daca ai parul cret si uscat si vrei ca varfurile tale sa nu mai stea rebele si ciufulite, recomand putin unt de murumuru topit in palma si plimbat pe firul de par. Evitati insa radacina pentru ca va da senzatia de par gras. Insa varfurile vor arata impecabil.
Stiu ca v-am scris despre combinatia de uleiuri de la Khadi, care este foarte buna pentru scalp, insa pentru firul de par, ideal este acest unt.
Se poate folosi singur, asa simplu pe par, de la baza pana la varf, dar si combinat cu alte uleiuri.
Acest unt nu isi deterioreaza compozitia prin incalzire, deci se poate topi si combina cu ulei de cocos, ulei de ricin, ulei de jojoba, uleiul de argan...


Untul de murumuru (Astrocaryum Murumuru) este extras din fructele arborelui cu acelasi nume, localizat in padurea amazoniana si imprejurimi: un tip de palmier cu frunze extrem de lungi ( pot atinge chiar si 4 m!) si fructe rosii ce cresc sub forma de ciorchini. Samburii acestuia au forma de migdale si ajung la maturitate cu un continut impresionant de grasimi, in jur de 40% .
Are propietati anti-inflamatoare si anti-bacteriene puternice (datorita continutului ridicat de acid lauric). Reprezinta o reala solutie pentru aproape orice tip de par, avand o structura a acizilor grasi foarte similara cu sebumul uman, restabilind echilibrul la nivelul scalpului si al firului de par in mod natural.

Dupa cum stiti am o zi pe saptamana de "rasfat" asa ca duminica imi fac masti pe fata, corp si par.
Le alternez tocmai ca pielea mea sa aiba parte de cat mai multe ingrediente naturale.
In ultimul timp imi tot intind parul cu placa si pentru a nu-mi pierde forma buclelor naturale, am grija sa-mi ung parul cu acest unt, care dupa cum v-am scris, are proprietati magice pentru firul de par.
Pentru parul uscat recomand untul de murumuru cu ulei de cocos si argan. Se da acest amestec si pe radacina si pe firul de par, se lasa sa actioneze cel putin 20 de minute sau pana la 3 ore si apoi se spala foarte bine parul.
Daca aveti parul gras, atunci recomand doar untul de murumuru simplu pe toata lungimea parului. Se lasa la fel sa actioneze, apoi se spala bine parul.
Nu trebuie sa evitati sa folositi acest unt si pe fata.
Este un excelent emolient si contine de trei ori mai multa vitamina A decat morcovii.
Este indicat in cazul tenurilor uscate, a buzelor crapate si zone cu piele extrem de uscata.
Hidrateaza pielea in profunzime si reface stratul lipidic de la suprafata pielii
Formeaza sinergie speciala cu uleiul de argan, si primula pentru ingrijirea tenului matur.
Pentru tenul uscat poate fi combinat cu ulei de germeni de grau, avocado, masline sau migdale.
Eu il folosesc seara in jurul ochilor, chiar inainte de culcare.
Sper ca v-am trezit curiozitatea si acum dupa o vara atat de calduroasa va veti rasfata parul cu masti 100% naturale.
Va pup