marți, 2 aprilie 2013

Pasiunea mea - educatia prin teatru pentru copii




Inca din anul 2000 am fost preocupata de educatia prin teatru pentru copii.
La acel moment colaboram cu Teatrul pentru copii "Ion Creanga" si aflasem de proiectul  CLINICLOWN ROMANIA.
Un proiect extrem de sensibil dar si de important in educatia copiilor.
In spitalele pentru copii : Grigore Alexandrescu, Budimex sau la sectia de oncologie de la Fundeni  la patul copilului, se desfasurau timp de o ora ateliere de educatie prin teatru.
Colegi de ai mei mai mari, din teatru lucrau in acest proiect si ducandu-ma de cateva ori cu ei, sa vad ce fac mi-am dat seama de importanta acestuia si de necesitatea lui.
Nu pot sa va descriu bucuria copiilor atunci cand ne vedeau ca intram in salon, iar participarea lor activa era extrem de emotionanta si interesanta.
Am stiut ca trebuie sa fac parte din acest proiect si in vara anului 2000 am participat la un Workshop organizat de colegii nostri din CLINICLOWN OLANDA.
In urma acestuia am primit autorizatia de a ma alatura echipei CLINICLOWN.
Au urmat apoi ani de munca in acest proiect foarte bine oragnizat din care am acumulat multa  experienta.
In tot acest timp am fost incontinuare preocupata de educatia timpurie prin teatru si am mers mai departe studiind acet lucru.
Am participat anual la traininguri speciale in cadrul  acestui proiect.
Lucrarea mea de diploma la finalul masteratului, pe care l-am terminat in 2003 a fost despre "Proiectul CLINICLOWN ROMANIA- exemplu de confluenta interdisciplinara- teatru, educatie, sanatate" .
In toti acesti ani de experienta in educatia prin teatru pentru copii, am invatat ca acestia au mare nevoie de a se exprima prin arta indiferent de drumul pe care il vor urma in viata.
Prin teatru , arta si creativitate colectiva copilul invata sa lucreze in grup, sa poata sa relationeze cu ceilalti, sa  se disciplineze urmand sa devina un public fidel de arta cand va fi mare.
Si pentru  adulti, parintii care insotesc copiii la atelierele de educatie prin teatru si creatie este un timp castigat.
Acestia vor invata sa descopere bucuria jocului prin teatru, descopera un nou dialog cu copilul care ii motiveaza si ii invata cum pot continua acasa aceste ateliere.
Este uimitor cate ferestre ale imaginatiei si increderii in sine iti  poate deschide usor, usor educatia prin teatru.
Am scris toate aceste lucruri ca o mica concluzie la experienta pe care am acumulat-o de-a lungul timpului in acest domeniu.
Recomand sa incercati toate activitatiile oferite de societatea noastra, pentru copii, fie ele Muzeale, Creative sau Artistice pentru ca nu vor face altceva decat sa contruiasca un psihic frumos si armonios  copilului dumneavoastra.
Eu va astept cu drag la atelierele MINIARTSHOW, gandite si construite cu caldura si seriozitate pentru a fi pe placul si sufletul dumnaevoastra.
Ne gasiti:
www.miniartshow.ro
Facebook :MiniArtShow