joi, 7 martie 2013

Cu ce ne hranim ca sa scapam de astenie



Vine Primavara cu soare cald, cu zile mai lungi si mult mai multa verdeata.
Totusi corpul nostru este obosit si devitalizat de trecerea prin iarna, asa ca bucuria nu mai este asa de mare.
Ce putem face?
Sa luam suplimente nutritive naturale despre care o sa vorbim si alta data sau sa consumam legume, fructe, germeni si vlastari, adica mancare vie.
O sa ma opresc azi la germeni si vlastari, care sunt plini de fitochimicale care s-a dovedit ca impiedica formarea cancerului.
Se stie deja ca, o concentratie mare de clorofila curata sangele si de nenumarate ori v-am "invitat" sa mancati frunze verzi. Clorofila elimina si anemia, previne boala, oferindu-va energie si astfel scapati de astenie.
Aceste frunze verzi nu sunt greu de gasit si le puteti amesteca in salate sau in green smoothieuri.
Germenii si vlastarii sunt si ei surse de energie, sunt pline de viata ,deci nu le evitati.
Eu le consum in salate si/sau in sucuri de fructe.
Frunzele si vlastarii se pot combina si cu fructe si cu legume, deci da drumul la imaginatie si preparati-va cat mai multe combinatii sanatoase!
Recomand ca micul dejun sa fie dintr-un asemenea smoothie, green smoothie si va garantez energie pentru toata ziua.
Invata-l si pe copilul tau sa se obisnuiasca asa. Va pastra aceste obiceiuri si cand va creste mare, le va da copiilor lui o educatie alimentara sanatoasa.
Dar cum obtinem acesti vlastari si germeni?
E simplu. Ori va cumparati seminte, preferabil bio si le puneti la germinat acasa intr-un borcan, castron de sticala sau va cumparati un germinator simplu.
Mai exista varianta sa le cumparati. Eu am gasit si de cumparat si cum nu prea am timp, de multe ori am preferat varianta aceasta.
Mai tineti mine ce ne distram in copilarie cand puneam, seminte la germinat?
Eu una eram foarte incantata cand vedeam cum cresc de la o zi la alta.
Deci nu e greu, doar ca trebuie putina vointa.
Vlastarii se pot pune si in pamant. Iar ghivecele cu acestia arata foarte bine pe pervazul din bucatarie.
Iti poti face propria productie chiar la tine acasa.
Idei de vlastari:
-din seminte de floarea soarelui
-din seminte de lucerna
-din fasole mung
-din linte portocalie
-din boabe de mazare verde
-din ridiche... etc
Sper ca v-am trezit curiozitatea si poate ca incercati sa va vitaminzati natural.
Va pup!
Inspiratie "Germeni si vlastari" de LIGIA POP