duminică, 2 octombrie 2011

Un nou proiect, un nou început!

Anul acesta, s-a dovedit mai sărac in proiecte TV pentru mine, asa ca am avut timp sa mă implic in alt gen de proiect, un proiect la care visez de mult, pentru care am citit si am studiat, dar care nu s-a concretizat pana acum dintr-o lipsa acută de timp.
Nu imi place sa fac lucrurile pe fuga, asa ca a ramans totul la nivel de vis si atât. Iata ca a venit si vremea lui, asa ca m-am apucat de pus concret pe hârtie, anumite lucruri, am căutat un spațiu potrivit si iata-ma iar la început de drum. Predau actorie pentru copii.
Început de drum e mult spus, eu ocupandu-mă cu copiii si instruirea lor in diverse, de când am terminat facultatea.
Am 12 ani de când sunt actrita la Teatrul pentru copii "Ion Creangă" din Bucuresti. Pot fi văzută in specatacolele:
- Pinocchio, regia Cornel Todea,
-Taina orașului invizibil, regia C-tin Dicu,
-Carabusii, regia Cornel Todea.

Din 1998 si pana anul acesta, am lucrat cu copiii bolnavi internati in spitale, in cadrul unui proiect numit " Cliniclown ".
Acest proiect, a fost o mare si frumoasa experienta pentru mine, unde am învățat foarte multe si de la trainerii olandezi care veneau in fiecare an sa ne pregătească, dar si de la lucrul efectiv cu copilul.

In experienta mea de peste 12 ani in lucrul cu copiii, am învățat ca educatia prin teatru vine sa dezvolte intelectul si personalitatea copilului.
Teatrul poate fi o metoda de educație si învățământ care poate interveni in formarea unui tânăr atunci când învățământul alternativ nu este suficient.
Întrebarea pe care probabil v-o puneti , firesca dealtfel, vis-a-vis de aceasta metoda pedagogica, este : ce ne învață teatrul, si cum?
Teatrul si exercitiile propuse de mine in acest proiect vor urmari:

-Cresterea nivelului de focalizare a atentiei
-Cresterea volumului de perceptie spatiala
-Extinderea volumului de memorare verbala si vizuala
-Cresterea abilitatii de intelegere verbala si exprimare verbala adecvat la situatie
-Cresterea abilitatii de identificare a trairilor emotionale a celor din jur si a factorilor ce declanseaza emotii diverse
-Cresterea abilitatii de acceptare a diversitatii si a respectului fata de fiecare individ
-Cresterea abilitatii de a exprima propriile emotii si de autocontrol al reactiilor de furie si impulsivitate
-Dezvoltarea acestor calitati ale inteligentei prin obiectivele propuse fiecarui copil vor contribui la facilitarea relationarii copilului in viata cotidiana in spectrul intelectual, emotional si social.

Ceea ce imi propun este ca printr-o serie de ateliere de arta dramatica, sub indrumarea mea, copiii sa-si dezvolte personalitatea si sa-si insuseasca noi mecanisme de invatare. Prin diverse tehnici specifice comunicarii artistice, exercitii si jocuri vor fi stimulate calitatile creative ale copiilor, inteligenta emotionala si abilitatile de comunicare.

Indiferent de vârsta, personalitatea si talentul copilului, atelierele sunt gândite in asa fel incat copiii dumneavoastră sa se simtă bine, sa se distreze si sa plece mulțumiti de la ore.
Nu se urmărește ca si copilul sa devină un profesionist al teatrului, important este ca elevul sa învețe sa joace teatru, sa învețe cum se interpreteaza un text, cum se face un spectacol, astfel, el va învața sa se autocunoasca si sa-si dezvolte capacitatea de a asculta si de a transmite un mesaj tinand cont de lumea inconjuratoare.
Proiectul consta in ateliere de arta dramatica pentru copii cu varste cuprinse 6-12 ani, dar se poate lucra si cu copii mai mari sau mai mici.
Cursurile au loc in fiecare saptamana câte 60 de minute cu o pauza de 5-10 minute, atunci când copiii obosesc.
Fiecare atelier de arta dramatica se desfasoara conform unui plan de lectie scris de mine.

La finalul atelierelor, copiii vor sustine o demonstratie finala. Pe parcursul primei serii, puteti vedea pe site-ul nostru cele mai importante secvente filmate.

Aici puteți urmari un interviu despre noul meu proiect si câteva imagini de la clasa.

http://depici.ro/familie/ioana-ginghina-invita-scolarii-la-cursurile-de-actorie-miniroses-video/