joi, 4 august 2011

Germenii

Germenii

Pentru ca v-am pus la post si nu orice post ci unul cu multe salate, azi vreau sa vorbim de anumite produse care vin sa dea un plus de vitamine si minerale salatelor banale de vara, de care si eu uneori sunt cam satula.
Cum le facem si mai gustoase si mai nutritive?
Cu germeni din diferite boabe. Cu toții am auzit de germeni, dar i-ati folosit?
Eu una nu prea i-am folosit. Atunci când mai gaseam prin supermarket, la produsele de post, antunci ce mai cumpăram si mai aruncam o mana  in salate, dar de când am citit cartea Ligiei Pop " Germeni si vlastari"  mi-am dat seama cat de sanatosi sunt si câtă nevoie avem de ei.

Pentru cei/cele care nu aveți răbdare sa cititi mai multe articole despre acest subiect, o sa fac eu câteva spicuiri din cartea Ligiei.
 " Germenii si vlastarii au ocupat un loc important in alimentatia oamenilor inca din vechime. Se mentioneaza ca popoarele asiatice ii consumau inca din anul 3000 I.H., pastrand traditia alimentara pana in zilele noastre.

Semintele germinate si crescute in vlastari sunt doze naturale concentrate de proteine, vitamine, minerale si enzime care vor fi ușor de asimilat si de folosit in corpul nostru."

Ca sa-ți faci singur acești germeni, nu ai nevoie decât de semintele sau boabele din care vrei sa-i faci,eu le cumpar de pe www.veganlife.ro ( magazinul verde din dreapta paginii), un castron si apa. Eu ii pun la germinat într-o farfurie adanca sau  intr- un castron  mic de lemn, plasticul avand "darul" de a mai lua din nutrientii plantelor.
Deci luam boabele de grâu, linte, hrisca, boabe de naut, le lăsăm peste noapte in apa multă la inmuiat, apoi scurgem apa, mai lăsăm ceva apa pe fundul vasului si udam când e nevoie ca mediul in care stau boabele sa fie in permanenta ud. In 2-3 zile aveți germenii gata.
Se pot păstra la frigider pentru câteva zile si se consuma, cum va spuneam, in salate.

O sa închei cu un citat al lui  Hipocrates " Hrana sa va fie medicament"