duminică, 20 martie 2011

O saptamana RAW


Pentru ca soțul meu a fost plecat din tara o săptămâna, am putut sa fac dispărute toate alimentele nesanatoase din frigider si sa-mi gatesc dupa pofta inimii retete raw vegane. Nu mă intelegeti greșit, nu el e vinovat de faptul ca mai calc prin strachini cu alimentatia, dar e mai ușor fără ispita lângă tine. Mâncarea Ruxandrei a fost mai greu de trecut cu vederea, dar m-am ținut tare si am reușit.
Ei bine, acum sa va zic ce am mâncat si credeți-mă ca am mâncat pe saturate.
Dimineața un shake gustos si hranitor cu lapte de migdale, banana, vanilie ( un vârf de lingurita), cocos, scortisoara cu sau fără cacao (dupa preferinte)
Laptele de migdale se face simplu, pui migdale la hidratat in apa peste noapte 8-12 ore ( o parte migdale 2 parti apa), iar dimineața le speli si le bagi in blender cu alta apa, strecori conținutul si ramani cu un lapte foarte hranitor.
La pranz, am mâncat bors de sfecla roșie, zacusca, salate... Seara am mâncat cam aceleași lucruri, iar pe parcursul zilei mă plimbam tot timpul cu o sticla de ambrozie ( green smoothie) in care mi-am blenduit diferite chestii.
Am mai mâncat: gris cu lapte, varza roșie cu maioneza, salate si tot felul de retete gustoase si ușor de făcut.
După pofta inimii, am rontait o grămadă de mixuri personale făcute din migdale, alune, nuci, toate crude si cu fructe uscate. Asta asa ca sa nu mor de pofta când colegii de la teatru scoteau câte un covrig, pateu sau placinta.
Rezultatele: nu pot spune ca am slăbit, m-am tras asa si nu mai am burta deloc, dar sunt mult mai energica, am făcut fata virusilor care circula de la coleg la coleg prin teatru si sper ca mâine când mă vede Alexandru sa-i par mai tânara si mai frumoasa.
Acum o sa va dau si vouă retetele încercate, va mai dau si cum am promis niște retete de post, probabil ca ultimele, dacă v-ati saturat de ele si data viitoare povestim de altele.

Bors de sfecla roșie:

Ingredientele sunt: o sfecla roșie, o albitura, un morcov, 3 fire ceapa verde, 1 legătura marar, o legătura patrunjel, chimen (eu am pus mult ca-mi place), boia dulce, 500ml bors, 1 lingura de ulei de masline, sare si 2,5l apa plata. Lăsată 8 ore si apoi mancata. E asa bunaaaa...

Gris cu lapte:

O cana de lapte de migdale, 4 lingurite de tarate de psyllium, 3 linguri de fructe uscate, vanilie, 2 linguri de miere, scortisoara si eu aveam in casa lucuma ( se poate si fără)
Toate se baga la blander se lăsa câteva minute, cam 15 minute si gata se manaca.

Piure de migdale cu măr

4 linguri migdale 1 lingura seminte de dovleac, 1 lingura seminte de floarea soarelui, 3-4 nuci, 3 linguri fulgi de ovaz, 2 mere si 2 linguri de miere.
Semintele si crealele se pun la hidratat ( in apa peste noapte) iar a doua zi se amesteca toate in blander cu apa in care au stat. Se serveste cu scortisoara.
Green smoothie:
Mult verde ( spanac, leurda, urzici, patrunjel) cu spirulina, banana si apa. Dacă e nevoie si putina miere.

Maioneza:
1lingura de drojdie de bere, 2 linguri ulei, 1/2 ceapa rasa, 3 catei de usturoi, 1 lingura hrean ras, sare, mirodenii.

Salata de conopida:
250g conopida, 2 mere mici, 70g alune ,nuca sau seminte de floarea soarelui,un sos după pofta inimii.
Conopida de rade marunt, merele la fel, nuca trebuie sa fie pisata, se amesteca cu mana, se adauga si niște verdeata.

Retetele de post:

Supa de brocoli

500g de brocoli, 1 ceapa, 2 morcovi, 2-3 radacini de patrunjel, sare si o lingura ulei.
Se curată si se spală legumele. Morcovul si patrunjelul se pun la fiert in 2 l apa care clocoteste. După 10 minute se adauga ceapa si brocoli desfacut in buchetele mici. Se lăsa sa fiarba 15 minute la foc mic. După acest timp, se scot din supa ceapa, morcovul si patrunjelul. Se adauga sarea uleiul si patrunjel verde tocat si se opreste focul.

Cartofi "pai" sanatosi

Cartofii se curată, se taie felii subtiri, ca pentru cartofi prajiti. Se pun apoi in tava mare de la cuptor in care puneti o hârtie pergament si se aseaza într-un singur strat. Deasupra lor se presara putina sare. Se da tava la cuptor, la foc mediu. In circa 40 de minute sunt gata. Sunt un excelent înlocuitor al cartofilor prajiti, fiind insa cu totul sanatosi.

Dovlecei la cuptor

2 dovlecei potriviti, 2 cepe, 5 catei de usturoi, 3 roșii, 2 ardei, sare, busuioc, ulei de masline, 100g supa de zarzavat.
Dovleceii ( curatati de coaja), ceapa rosiile si ardeii se taie rondele. Într-un vas Jena se pun straturi alternative de dovlecei, ceapa, ardei si roșii. Între straturi se presara usturoi pisat sau tocat. Ultimul strat va fi de roșii. Supa de zarzavat se amesteca cu sarea, busuiocul si uleiul si se toarna peste legume. Se da vasul la cuptor la foc mijlociu. In circa 30 de minute e gata.