vineri, 2 noiembrie 2012

Primul atelier MiniArtShow cu Thermomix



Daca tot mi-am achizitionat acest robot minune, m-am gandit sa-l scot in lume, asa ca am organizat un atelier numit "Dulce sanatos".
M-am sfatuit cu Nicoleta, colega mea si ne-am pus pe treaba.
Am chemat copiii si impreuna cu parintii, ne-am apucat de gatit.
Prima data am facut o limonada.
Copiii m-au ajutat sa identific fiecare ingredient al acesteia si gusturile lor.
Apoi am facut un lapte din migdale si caju. Dupa ce am gustat fiecare ingredient in parte si am discutat despre ele, am facut si un lapte gustos si hranitor.
Mirarea a fost si de partea parintilor si a copiilor care credeau ca e imposibil ca un astfel de lapte sa iasa din migdale.
Se pare ca nu numai vaca, capra sau oaia ne da lapte.
Cel mai distractiv a fost sa facem cu totii bomboane sanatoase.
Copiii au primit aluatul, iar impreuna cu parintii au facut aceste bomboane. Pe care le-au tavalit in cocos sau in cacao.
Ne-am distrat, am invatat, am gatit si am mancat impreuna.
Aveti mai jos cateva poze de la atelierul nostru.
Urmatorul atelier " Dulce sanatos" l-am programat pe data de 11 noiembrie, la ora 11.
Locatia este aceeasi Hobby Cafe. str: Negustori 34, sector 2, Bucuresti
Inscrieri : ioanaginghina@yahoo.com , rusu.nicoleta@yahoo.com
tel: 0749419999
Pentru mai multe detalii despre minunatul Thermomix va astept sa-mi scrieti pe
ioanaginghina@yahoo.com



Retelele facute la atelier:

Lapte de migdale si caju

Se pun seara la inmuiat o cana de migale si 1/2 cana de caju, pentru a activa enzimele si pentru a transforma migdalele in ingrediente vii.
A doua zi se vor pune acestea impreuna cu 1,5 l apa si se vor mixa la blender.
Se mai adauga indulcitor natural dupa gust, vanilie, scortisoara.
Se strecoara printr-un tifon si gata laptele.
Se poate pastra in frigider timp de 2 zile.
Se poate face, acest lapte si fara caju.


Bomboanele sanatoase

0,5 kg curmale ( stafide,merisor...etc)
300 g fulgi de cocos
100g miez din seminte de floarea soarelui
Cateva cuburi de fructe exotice ( ananas, kiwi, mango...etc)
Se pun toate ingredientele la blender si gata.
Daca nu aveti un robot foarte puternic, atunci puneti ingredientele pe rand.
Cantitatile sunt orienative.
Spor la treaba!
Retete inspirate din cartea Ligiei Pop " Retete vegane fara foc"