vineri, 20 ianuarie 2012

Cum sa evitam excesul de piele (3)

Pentru a evita excesul de piele, atunci cand slabim, trebuie tinuta o cura de slabire in care sa nu se slabeasca mai mult 4-5 kg pe luna.
V-am promis ca va voi scrie regimul meu alimentar din timpul sarcinii, dar si de dupa.
In primul rand vreau sa nu va imaginati ca nu am mancat nimic nesanatos, nu e cazul meu. Am mai mancat si ciocolata si prajituri si inghetata, deci nu vreau sa se creada ca am tinut cu dintii de un anume regim.
Totusi, am avut grija de anumite reguli generale.

In primul rand, nu am mancat cat pentru doi. Ce e drept era vorba de doi, dar unul dintre noi avea doar ceva grame si abia dupa 6 luni a ajuns la primul kilogram, deci nu era cazul de a mari cantitatea alimentelor.

Apoi daca vroiam ceva dulce, caci aici erau marile mele pofte, mancam pana in ora 12-14 ca un fel de gustare sau chiar o masa, in niciun caz ca si desert in cadrul unui meniu.

Seara dupa 8, adica cu minim doua ore inainte de culcare nu mai puneam nimic in gura. Poftele acelea de noapte, din punctul meu de vedere sunt un moft, un mod de a chinui barbatii, fara drept de apel, deci dragele mele gravide, nu va lasati prada acestor ganduri nocturne. In final veti fi amandoi fericiti. Gravida pentru ca nu a mancat si nu s-a ingrasat prea tare, iar sotul pentru ca are o sotie minunata care nu l-a chinuit in timpul sarcinii.

Apa, multa apa, e bine pentru lichidul amniotic, e bine pentru celulita, e bine pentru detoxifiere, e bine pentru piele, e bine pentru circulatie, e bine pentru digestie, deci e bine pentru tot.

Sport, cele care ati facut sport si inainte de sarcina, daca doctorul va permite, nu va intrerupeti antrenamentele.
Aici o sa va povestesc ceva, o intamplare care pe mine m-a impresionat si pe care nu o voi uita niciodata.
Faceam aerobic acum multi ani la o sala cu o antrenoare, care tinea aceste clase, in fiecare zi. La un moment dat, am observat ca nu isi mai punea costume de miscare asa mulate in partea de sus, dar nu am banuit nicio clipa adevaratul motiv, pana intr-o zi, cand venind la sala am vazut-o pe Dana, caci asta este numele ei, imbracata intr-o rochie de gravida, in care parca se zarea o burta.
Am intrebat-o daca este gravida si mi-a zis ca da, in luna opta si ca nu va mai tine ea clasele de acum.
Va garantez, nu numai ca nu se vedea burta, dar isi tinea clasele fara nicio problema, la fel ca si inainte.
Mi-am zis atunci ca si eu cand o sa fiu si eu gravida, voi face miscare, nu ma voi comporta ca si un om bolnav.
Asa am si facut. Am inotat pana am nascut. Adica cu 2 saptamani inainte de a naste m-am oprit cu mersul la piscina si asta pentru ca mi-a zis doctorul sa ma potolesc. Ce nu stie domnul doctor este ca urcam pe scari pana la etajul 7, unde locuiam, zilnic ,cel putin o data pe zi.

Acum dieta mea, despre care v-am zis ca mai varia in functie de poftele pe care le mai aveam.
Dimineata mancam o salata de fructe. Imi facea foarte bine acest mic dejun, ma ajuta la digestie si imi dadea multa energie. Totusi ,ca sa nu ma plictisesc, mai alternam cu cereale integrale cu fructe uscate, puse de cu seara in iaurt sau chefir la inmuiat.

Gustarea putea consta in ceva dulce, v-am mai spus pana in ora 12 maxim 14, apoi pranzul era compus din ciorbe, cu smantana, o portie de tocanita, sau orice mancare gatita, carne cu piure de cartofi sau alta garnitura si salata, dar atentie, mancam una din aceste mancaruri la care mai aveam voie maxim 2 felii de paine.
Pana seara mai rontaiam, morcovi, seminte de floarea sorelui, migdale, fructe uscate, alune. Toate acestea crude si nu mai mult de 100-150g. Poate ca mai mancam un iaurt, normal nu degresat si gata pana la cina.

La cina nu mancam carne, doar sufle de legume, mamaliga cu branza si smantana, paste cu legume sau/ si sos de rosii, supa crema de legume, salate diverse cum ar fi salata greceasca.

Dupa ce am nascut n-am mai mancat fructe si legume crude, ca sa pot alapta si sa nu-i dau Ruxandrei alimente care ar fi putut sa-i faca colici. Nu a facut, deci a fost bine. Totusi usor usor, in fiecare saptamana imi introduceam un fruct sau o leguma cruda in alimentatie.

Dimineata mancam o branza gen fagaras cu 2 felii de paine sau aceleasi cereale integrale cu chefir.
La gustarea dulce am renuntat, pentru ca imi doream sa slabesc, deci mancam doar cateva migdale sau un iaurt, un mar copt, o banana coapta, compot fara zahar.
La pranz mancam ciorbe , supe, carne la cuptor cu garnitura de legume fierte sau la cuptor.
Mai mancam intre mese frigarui de legume, facute la cuptor. Imi amintesc ca imi placeau foarte mult.
Seara paste cu legume, sufle din diverse legume, dar facut fara faina, lactate.
In acea perioada beam foarte multe lactate, pentru ca imi plac, nu ingrasa daca nu le combini cu nimic si imi potoleau foamea.

Cam asta ar fi de spus despre dieta mea. Sper ca v-am inspirat si v-am fost de folos.
Va astept cu intrebari si va pup ca de fiecare data cu drag!
Ma gasiti si AICI.