duminică, 21 august 2011

Cum ne pregatim de iarna

Știu ca v-am promis ca o las mai ușor cu gatitul, dar nu pot. Inca sunt in vacanța si copilul mi-a început gradinita, asa ca am timp berechet de mine si cum nu am stare, ca asa m-a facut mama, m-am apucat sa mă pregătesc de iarna.
Am dat o fuga prin piața unde am găsit o grămadă de chestii, bune si sănătoase, rosiile foarte frumoase si ieftine.
Am luat 10 kg de roșii, 2kg afine , 1kg catina si un borcan de miere.

Bulionul:

Am tăiat rosiile in 4 rând pe rând, le-am băgat la blender si apoi le-am pus la fiert preț de 3 ore pana când au scăzut mult.
La 10 kg de roșii am pus 6 linguri cu vârf de sare de Himalaya si 2 linguri de indulcitor natural, dar asta chiar la final. Apoi toată compozitia am pus-o in borcane de sticla, iar peste am pus niște ulei de masline ca sa nu mucegaiasca.

O sa mai iau roșii sa le tai si sa le bag asa in congelator si la deshidratat bineinteles, dar asta vorbim într-o postare viitoare...





 Catina am împărțit-o in pungi mici de 100g si am pus-o la congelator, la fel si afinele, dar 400g de catina le-am păstrat, le-am curatat si le-am amestecat cu 600g miere poliflora de buna calitate, pe care o iau de la cineva de încredere.
Las totul la macerat cateva zile si apoi folosesc câte o lingurita doua in smoothie-uri si ii dau fetiței pentru imunitate o lingurita pe zi.
Puneti borcanul cu miere si catina la frigider pentru a impiedica fermentarea.





Si afine mi-am mai ținut o parte si mi-am facuf din ele smoothie-ul cu spirulina. Vezi postarea AICI in care am înlocuit banana cu afinele.
A ieșit bun bun de tot!

Urmează sa-mi fac ardei copti si vinete, ca sa-mi pun la congelator ;)
In final o poza cu legumele mele ( ardei gras si roșii), pe care le-am pus la deshidratat in cuptorul electric