luni, 18 februarie 2013

Politia rutiera- personaj pozitiv sau negativ


Politia rutiera- personaj pozitiv sau negativ
Azi in drum spre afterschoolul unde predau orele de actorie pentru copii, sunt oprita de politie sa trag pe dreapta.
Un domn politist de la Jud. Ilfov- Otopeni , numit si aici sa ma suzati daca nu mai inteleg ce scrie pentru ca e mic indescifrabil si probabil incorect : Ciugulea Iulian , vine la fereastra masinii si cu o voce destul de ferma , se prezinta si imi cere actele la control.
Pana aici sa zicem ca e bine, desi eu nu intelegeam nimic.
Sunt ardeleanca corecta, care merg si pana la colt cu centura de siguranta pusa, farurile aprinse si in viteza legala.
Dau prioritate pietonilor si chiar masinilor doritoare sa schimbe directia sau banda. Si cum stiu ca fac acest drum spre afterschool de un an si jumatate , chiar nu intelegeam ce s-a intamplat.
In timp ce imi caut actele in geanta mare si plina cu de toate intreb cald, temator si sincer " Dar ce s-a intamplat?" .
Aici incepe domnul Iulian sa se umfle in pene si sa se rasteasca la mine sa-i dau eu actele ca imi spune el dupa, ce am facut ca intra in datoria lui sa faca asta.
Eu il rog sa coboare tonul caci eu si asa sunt timorata de situatia data si ii explic ca nu sunt obisnuita sa fiu oprita de politie zilnic, deci sa aiba rabdare si sa vorbeasca frumos.
Scot actele toate pana in final si iar intreb " Deci care este gresala?" .
Domnul politist Ciugulea Iulian, iar se rasteste la mine ca nu sunt in regula cu RCA-ul. Eu ii inteb : "de ce, e expirat" , iar el zice : " o vai nu, am calculat eu gresit, e bine" . Apoi ma ia cu intrebari ca de ce am facut stanga si am calcat pe linia continua.
Deci tot nu mi s-a raspuns la intrebarea mea justa "De ce m-ai oprit domnule politist Iulian? " , ci am fost tot eu luata la intrebari ca de ce am facut ce am facut si ca daca am vazut... si tot asa...si tonul dragii mei nu era unul deloc pietenos.
Am recunoscut ca nu stiam ca acolo este linie continua, am intrebat de cand, caci fac de ceva vreme drumul acela si mi-am recunoscut gresala.N-am iesit din masina si am asteptat cuminte inauntru, iar domnul ma certa si tipa la mine cu o lipsa totala de respect. Ba ma mai lua si cu " Domnisoara".
L-am mai rugat o data sa lase tonul mai jos, dar el evident nervos o tinea una si buna.
Acum ma intreb de ce toate astea?
1. Ca poate nu am iesit sa dau spaga.
2. Ca eram "dominsoara" la volan aranjata si machiata intr-o masina mare de oras.
3. Ca are o nevasta, fiica care vrea sa fie vedeta si nu a avut noroc in viata si acum se razbuna pe mine.
Care e raspunsul nu stiu. Tind sa cred ca punctul 2.
Insa ma intreb cum as putea eu sa ma duc sa ma plang unui alt politist, coleg cu acesta.
Oare ma va apara cineva? Sau voi ajunge rau, poate chiar urmarita si haituita de acest individ, frustrat si nemultumit de viata pe care o are.
Am rugat celalalt politist sa ma ajute, sa il ia de e capul meu. Apoi m-a pus sa semnez procesul verbal, in care am numele incorect scris, caci e greu sa copiezi un nume de pe buletin pe o hartie.
Pot sa inteleg ca serviciile de la stat, care necesita bani multi lasa de dorit, caci e criza, dar comportamentul acestor politisti nu il inteleg.
Poate ca am avut ghinion, poate ca sunt eu mai sensibila, dar nu se poate ca atunci cand ma opreste politia sa ma simt ca si cand m-au prins hotii. Ar trebui macar un confort psihic sa am cand sunt langa un echipaj de politie. Nu sa ma lase nervii de la atata nepolitete.
Mai mult de atat nu prea am ce sa fac.
Blogul este poate singura mea arma, desi sincer nu m-as opri aici si as merge mai departe sa-mi apar drepturile de om, de femeie.
Insa... Mi-este frica sa nu dau este alt comportament violent si anormal.
Scrieti aici daca ati patit ceva asemanator si dati si numele acestora, macar sa ne sustinem noi intre noi.